
در سال ۱۴۰۳، حجم تجارت الکترونیکی کشور به 5500 هزار میلیارد تومان (۵۵۰۰ همت) رسید که حاکی از رشد حدود ۷۰ درصدی نسبت به سال 1402 میباشد اما سهم آن از تولید ناخالص داخلی هنوز کمتر از هفت درصد است در برنامه هفتم پیشرفت کشور در سال ۱۴۰۷ سهم اقتصاد دیجیتال از تجارت کل کشور باید به ۱۵ درصد برسد که نیازمند تلاش و سرمایهگذاری بیشتر در زیرساختها، نیروی انسانی متخصص، اعتمادسازی و اصلاح قوانین است.
-
۲۰ آذر ۱۴۰۳ اندازه تجارت الکترونیکی در کشور ۶۰ میلیارد دلار است و رشد ۷۴ درصدی دارد به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا)، «علیرضا شاهمیرزایی» معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت در آئین پاسداشت «روز ملی تجارت الکترونیکی»، بر همکاری نز...
-
۴ مهر ۱۴۰۱ چگونه از امن بودن یک فروشگاه اینترنتی مطمئن شویم؟ اگر در سال های گذشته فرآیند خرید یک محصول عبارت بود از تصمیم برای خرید، آماده شدن و طی کردن مسیر خانه تا فروشگاه یا بازار، جست و جو به دنبال کالای مورد نظر، مقایسه قیمت بین چندین فروشگاه...
-
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ حمایت از کسب و کارهای اینترنتی در «تهران من» با هدف حمایت از کسب و کارهای اینترنتی و تشویق شهروندان به دریافت خدمات غیرحضوری از این پس، بخشی از سامانه «تهران من» به عنوان سامانه جامع خدمات شهروندی به معرفی این کسب و کارها میپردا...
-
۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ جشنواره فروش اینترنتی ویژه ماه مبارک رمضان به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، به دنبال اجرای موفقیت آمیز مرحله اول جشنواره بهاره مجازی همدلی مردم و اصناف طی هفته پایانی اسفندماه 1398، مرحله دوم نیز از شانزدهم تا پا...
-
۲۶ فروردين ۱۳۹۹ شرایط کنونی بهترین فرصت برای هدایت کسب و کارها به مدل اینترنتی است رئیس مرکز ملی پایش مطالعات و بهبود وضعیت کسب و کار وزارت اقتصاد گفت: شرایط کرونایی کشور فرصتی مناسب برای فرهنگ سازی درخصوص هدایت کسب و کارهای سنتی به مدل اینترنتی است.
-
۲۱ فروردين ۱۳۹۹ فروش ۱۰۰ تا ۲۰۰ درصدی فروشگاههای الکترونیکی در آغاز فصل بهار رئیس مرکز تجارت الکترونیکی: افزایش فروش کسبوکارهای اینترنتی در جشنواره بهاره بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ درصد بوده است و در طرح جشنواره فروش اینترنتی ۳۱۹ کسبوکار اینترنتی مشارکت داشتهاند.
-
۱۹ فروردين ۱۳۹۹ رونق کسب و کارهای اینترنتی در جشنواره بهاره مجازی رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اشاره به برگزاری جشنواره بهاره مجازی، گفت: در زمان برگزاری جشنواره بهاره مجازی فروش کسب و کارهای پیشروی اینترنتی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ درصد افزایش یافت.
-
۱۹ فروردين ۱۳۹۹ پیشنهاد کاهش ۵۰ درصدی مالیات برارزش افزوده فروش اینترنتی از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به منظور گسترش تجارت الکترونیکی و توسعه کسب و کارهای اینترنتی و همچنین با هدف حمایت از کسب و کارهای فیزیکی در دوره شیوع کرونا و قرنطینه نسبی، طرحهای حمایت...
-
۱۶ فروردين ۱۳۹۹ دور جدید فروشهای اینترنتی از ۱۶ فروردین قائممقام وزیر صنعت، از آغاز مرحله دوم فروشهای اینترنتی از ۱۶فروردین با هدف حمایت جدی از واحدهای صنفی خبر داد.
-
۱۴ اسفند ۱۳۹۸ وزارت صنعت خواستار کاهش هزینههای خرید اینترنتی شد قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) طی نامهای به وزیر ارتباطات، پیشنهاداتی از جمله افزایش پهنای باند و کاهش هزینههای خدمات اینترنتی برای ترغیب مصرفکنندگان به خرید اینترنتی ارا...
-
۲۳ بهمن ۱۳۹۸ رصد سوابق عملکردی کسبوکارهای الکترونیکی آغاز شد رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، گفت: از امروز امکان رصد سوابق عملکردی کسب و کارهای الکترونیکی از قبیل تعداد شکایت ثبت شده کسب و کارهای الکترونیکی برای مشتریان فراهم میشود.
-
۱۶ بهمن ۱۳۹۸ چالشهای مالیاتی کسب و کارهای الکترونیک اعلام شد مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای بررسی و رفع مشکلات و چالشهای مالیاتی کسب و کارهای الکترونیکی کشور پیش نویسی از سند مالیاتی را منتشر کرده است؛ بر اساس اس...
-
۲۸ دي ۱۳۹۸ اختلاف نظر بر سر اجرای طرح رتبه بندی کسب و کارهای اینترنتی اختلاف نظر برای اجرای طرح رتبه بندی کسب و کارهای اینترنتی میان مرکز و اتحادیه کسب و کارهای مجازی بیشتر بر سر نمایش رتبه هر کسب و کار برای عموم کاربران بروز کرده است.
-
۲۲ دي ۱۳۹۸ کسب و کارهای آنلاین در ایران چگونه بازار را تغییر داده اند؟ اینترنت و دیجیتالی شدن باعث تغییرات زیادی در دنیای امروز شده که بعضا در جهات مثبت یا منفی بوده است. کشور ما نیز از این تغییرات در امان نبوده و نخواهد بود. با بهبود بستر اینترنت در کشور ای...